Skip links

3x dit is nieuw in Customer Insights Data (Release Wave 1 2025)

3x dit is nieuw in Customer Insights Data (Release Wave 1 2025)

Door Marc la Chapelle

In de komende maanden rolt de eerste Release Wave van 2025 weer over de Dynamics applicaties heen en dat betekent voor de gebruikers van die systemen dat zij de beschikking krijgen over een scala van nieuwe functies en features. Ook voor het CDP van Microsoft, Customer Insights Data, komen er mooie dingen aan. In dit artikel nemen we je graag mee in een paar nieuwe features:

Noot: liever uitgebreid kijken dan snel lezen? Bekijk HIER onze webinar over alle nieuwe functies van Release Wave 1 terug!

 

1. Copilot en AI innovatie

In een wereld waarin personalisatie de sleutel is tot loyale en tevreden klanten en dus tot commercieel succes, is het belangrijk dat beschikbare klantinformatie toegankelijk is voor verkoop-en servicemedewerkers, maar ook geautomatiseerde systemen. In de eerste Release Wave van Microsoft zijn er een aantal verbeterslagen gemaakt in het gebruik van AI voor jouw commerciële succes:

• Je kan nu met Copilot chatten en antwoorden krijgen gebaseerd op jouw klantinzichten: “Hey Copilot, welk van mijn producten verkoopt het best in de leeftijdsgroep 25 tot 30 jaar?”. Zo kan je jouw marketing processen stroomlijnen en heb je een beter beeld van jouw klanten.

• Autonome agents kunnen informatie uit hun omgeving waarnemen, verwerken en op basis daarvan acties ondernemen. Dit maakt ze erg geschikt om in te zetten in dynamische en onvoorspelbare omgevingen.

o Klantprofielen, metingen en andere inzichten uit Dataverse kunnen als kennisbronnen dienen voor jouw autonome agents.

o Autonome agents bieden directe toegang tot inzichten aan zijn gebruikers.

o Creëer agents die autonome acties kunnen uitvoeren of kunnen reageren op wijzigingen in je geharmoniseerde profielen.

Door deze functionaliteiten kunnen autonome agenten je geïntegreerde klantgegevens begrijpen en benutten, wat leidt tot verbeterde organisatorische efficiëntie en effectievere klantinteracties.

2. Sneller inzichten verkrijgen

Neem sneller geïnformeerde beslissingen, reageer in real-time op klantbehoeften en bied gepersonaliseerde ervaringen op de momenten die ertoe doen. Customer Insights Data wordt nog meer real-time door de verdergaande integratie met Azure en Microsoft Fabric waardoor klantinzichten sneller beschikbaar worden om gebruikt te worden in Customer Insights Data.

In juni komt er ook een connector voor Azure OneLake waarmee het mogelijk wordt om gegevens in het Delta Lake formaat op te slaan, en kunnen klantgegevens en inzichten direct gesynchroniseerd worden met Fabric OneLake.

3. Target de juiste doelgroep door signalen van klanten uit eerdere campagnes mee te nemen

Begrijpen hoe klanten omgaan met en reageren op je marketinginspanningen is essentieel om je strategieën te verfijnen. Met Customer Insights kunnen gebruikers segmenten maken op basis van zowel klantgegevens als marketinginteracties, zonder dat er extra dataverbindingen nodig zijn tussen je marketingsysteem en je klantdataplatform. Het gebruik van deze interacties in combinatie met klantgegevens stelt je in staat om bijvoorbeeld koopintentie in kaart te brengen of retargetingstrategieën opzetten voor klanten die niet reageren op huidige communicatie. Dit zijn twee voorbeelden van de mogelijkheden van het gebruik van marketinginteracties in combinatie met klantgegevens. 

Gebruik van Behavioural klantdata uit CI-D bij het bepalen van campagne data.

Meer leren?

Bekijk HIER ons webinar van donderdag 27 maart terug, waarin we je uitgebreid meenamen wat er nieuw is in Release Wave 1 2025 voor D365 Customer Insights Data.

➡️ Volgende webinars niet missen? Schrijf je in voor de kwartaalupdate. Ieder kwartaal alle belangrijke updates en events op een rij!
Al >50 marketing, data en it-professionals gingen je voor!

Benieuwd naar de nieuwste features in Dynamics 365 Customer Insights Journeys? Klik dan op de link hiernaast

Contact

Vragen n.a.v. deze blog? We helpen je graag!

Marijn van Haperen

Marijn van Haperen

Eigenaar - Intouch365