Skip links

Customer Insights

het probleem

Inzicht in uw klanten, hun kenmerken en wat hen drijft is de sleutel tot een goede concurrentiepositie van uw bedrijf. Inzicht in elk uniek individu zal een positieve invloed hebben op het bereiken van uw commerciële- en service-doelstellingen.
Maar het is niet altijd makkelijk om te begrijpen wat u moet weten. Enerzijds zijn data assets vaak verspreid over een organisatie en - erger nog - zijn sommige data assets misschien niet eens geïdentificeerd door de business manager. En anderzijds gaan de inzichten die uw klantgegevens kunnen opleveren doorgaans veel verder dan wat een afdelingsmanager voorheen kon delen of opschrijven. Bij Customer Insights gaat het dus om veel meer dan het leveren van diagrammen en uitdraaien van rapporten op verzoek.

Customer insights

Intouch365 begeleidt teams en afdelingen bij het definiëren van een aanpak voor het ontdekken van klantinzichten, Zo bent u in staat om veel meer kennis uit de beschikbare data te halen en zo de zakelijke KPI's te verbeteren. Met onze ervaren customer insights experts nemen we de leiding in uw ontdekkingsreis naar meer klantinzicht. Door gezamenlijk een project en stap-voor-stap een realistische aanpak te definiëren, begeleiden wij u graag op de weg naar slimme resultaten.
Projecten leiden tot inzichten in en begrip van klantgegevens en dat leidt dan weer tot slimme aanbevelingen voor verbetering. De verkregen inzichten vermeerderd met onze aanbevelingen zullen vervolgens leiden tot basis voor strategische en tactische beslissingen zoals:

Oplossingen

De oplossingen van Intouch365

Uitdaging 1:
Duidelijke doelen stellen voor klantanalyse.

Het opstellen van een duidelijke klantdata strategie en het vervolgens bij elkaar brengen van klantgegevens uit verschillende bronnen, waardoor er nieuwe inzichten verkregen worden.

Uitdaging 2:
Expertise en kennis voor het definiëren van een klantanalyseproject.

Ons ervaren team heeft veel kennis van klantgegevens, slimme analyses en de benodigde onderliggende technologie.

Uitdaging 3:
Beperkte beschikbaar van kennis en middelen in de organisatie

Door samen te werken met Intouch365 beschikt u over de diepgaande expertise en de ruime ervaring van ons team. Deze heeft niet alleen betrekking op de tooling, maar zeer zeker ook op de meer strategische en analytische aspecten van customer experience. 

Uitdaging 4:
Welke instrumenten moeten we implementeren?

Intouch365 heeft veel kennis van marketingtechnologie, customer data platforms, CRM-systemen en analyse tools. Wij helpen u graag om de juiste keuzes te maken betreffende de in te zetten tooling en het daadwerkelijk implementeren daarvan.

Uitdaging 5:
Welke databronnen kunnen ons meer vertellen over onze klant?

Organisaties hebben eigenlijk geen idee over welke klantdata zij allemaal beschikken. Maar bij ieder contactmoment met de organisatie, of het nou online is of persoonlijk, laat de klant gegevens achter. Intouch365 helpt u om deze data ook daadwerkelijk te kunnen benutten voor het verkrijgen van meer inzicht.