Eneco - Next Best Action & Machine Learning Design
Details van de case
Situatie & achtergrond
Eneco is een van de grootste energiebedrijven van Nederland en streeft ernaar de nummer één energieleverancier van het land te worden. Slim gebruik van klantgegevens, inzichten en het echt leren kennen van iedere individuele klant zijn belangrijke factoren om dit te bereiken.
Maar nog meer dan dat wil Eneco in de toekomst niet alleen klanten kennen, maar ook de verwachtingen kunnen overtreffen. Daarvoor gebruikt zij Machine Learning en Next Best Actions om de klant de juiste boodschap, met het juiste aanbod of de juiste suggestie via het juiste kanaal te serveren. En niet alleen direct aan de klant, maar ook aan de interne medewerkers die 1:1 en realtime in contact staan met de klant.
De oplossing
To-Be Architecture & Solution Design
Intouch365 heeft deze organisatie via diverse workshops begeleid in het ontwikkelen van wat Next Best Actions zijn, de Functional Use Cases en User Stories. Vervolgens zijn deze eisen en wensen uitgewerkt in een aansluitende To-Be Architectuur en een Solution Design om het principe van Next Best Actions via de verschillende kanalen te realiseren.
Als eerste fase zullen deze User stories worden PoC'd alvorens toe te werken naar een daadwerkelijke implementatie.


